söndag 26 september 2010

Bäst att vara förberedd

 I torsdags var jag på bokmässan i Göteborg och fick lite saker med mig hem, bl a den här:
Bilden är lånad från Adlibris
Den innehåller många mönster på strumpor, vantar, muddar, halsdukar och andra småsaker som passar bra så här års. Läste någonstans att det ska bli den kallaste vintern på tusen år! så jag får nog sätta fart på stickorna och göra lite varma saker. Igår skulle jag ha åkt till Borås och syfestivalen men redan i fredags eftermiddag kände jag mig inte riktigt pigg, så jag bestämde mig för att avstå. Inte kul för jag hade verkligen sett fram emot att kolla in alla garner och workshops! Men, men...
Istället stickade jag de sista varven på ännu en Traveling woman. Garnet är 300 g 3-trådigt yllegarn från Yllet  i Malmö som jag köpte i mars och som jag inte riktigt visste vad det skulle bli. Lade till några extra rapporter av första mönstret för att få den bredd jag ville ha och nu ska den bara blockas också.

Den här koftan från Kreativ stickning nr 6 stickade jag förra hösten och den blev jättefin. Problemet var bara att den blev alldeles för stor! Undrar hur jag mätte... Tur att den passade bra till någon annan som gärna ville ha den. Kommen så långt hade jag tröttnat på att försöka åstadkomma en till mig själv men nu har jag köpt garn till ett nytt försök.
Får se om jag lyckas åstadkomma en  kofta som är lagom den här gången ;)

Söndagshälsningar
/Sanne

1 kommentar:

  1. Oh vad fin din Traveling Woman blir, Jag gjorde en själv men den blev upprepad pga att den blev så himla liten. Kanske förstod jag inte mönstret trots att sonen hjälpte mej med översättning via google. Jag stickade lite efter diagrammet men blev ändå inte nöjd, får väl försöka igen... den är så väldigt vacker tycker jag.Nu är det väl dax för sockor och vantar innan vinterkylan kommer... Ha en bra vecka. Kram sytanten

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!