måndag 1 november 2010

Har så mycket på gång...

att det är svårt att hålla reda på. Först och främst så har jag bara några varv kvar på den lila sjalen. Ja, jag vet, den skulle varit färdig för tre veckor sedan men så blev det nu inte. Därför blev inte heller valet så svårt vilken sjal jag skulle ge bort i present. Den grå blev faktiskt väldigt uppskattad, däremot har jag ingen bild på den för det glömde jag helt enkelt bort. Får se om det blir tillfälle till det senare.
Min kofta har nu 1 bakstycke och 1½ framstycke men har sedan blivit liggande i stickkorgen pga bristande intresse/tid/andra projekt men så fort sjalen är färdig ska jag ta tag i den! Det får bli veckans UFO nästa vecka för denna veckan ska jag ta fram en annan dammsamlare: den rosa tunikan till lilla J. Och den HÄR gången ska den bli klar, punkt slut!
Har provat på att sticka ett par pulsvärmare från boken Stickat i ekologisk ull som jag visat tidigare och så här blev de:
Varma och sköna, lite längre modell a la torgvantar. Ska sticka några par till  för jag tror att det blir fler intresserade...
Den lilla boken Värma varandra av Anna Braw lånade jag på bibblan för nån vecka sen och insåg genast att den måste jag ha själv! Så nu är den på väg från Adlibris till mig... Bland mycket smått och gott finns dessa små babytossor, väldigt lättstickade. Toppen för de där små, små restgarnssnuttarna som man inte tror räcker till något.
Nu är kvällens fråga: ska jag sticka på sjalen, tunikan, pulsvärmarna, tossorna eller ska jag börja på den halsduk min dotter beställt? Ibland kan problem vara ganska trevliga...;)

Ha en skön kväll!
/Sanne

3 kommentarer:

  1. HEJ sanne vilka gulliga tossor var hittade du mönster jag skulle vilja prova på att göra sådana jag har massor med restgarner kram maria

    SvaraRadera
  2. Hej!Kul att du frågar. Jag syr knapp och knapphål, jag ÄLSKAR knappar och tycker att det är en fin/kul/läcker detalj.

    SvaraRadera
  3. snygg halvvante och söta små tossor

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!