onsdag 16 februari 2011

Gör så gott jag kan

för att uppfylla mitt nyårslöfte, det där med att köpa mycket nytt garn under året... I postlådan hittade jag det här när jag kom hem igår, två paket på en gång! Kan man bli annat än glad? Jag klappade garn hela kvällen och planerade framtida stickningar. För mycket av det köpte jag bara för att det var vackert och inte för något speciellt syfte, men det går åt så småningom, det brukar det göra.

Men det här har jag redan planerat färdigt för, det ska bli sockor! Nu blev ni överraskade va? Det är nämligen strumpgarn från Novita och färgerna heter bl a Blåklocka, Liljekonvalje och Syren. Garnet innehåller både aloe vera och jojobaolja för att ge mjuka och sköna fötter. Med fjäderlätta steg kommer jag sedan att gå...

Kallt som sjutton idag, vilken tur att jag jobbar inomhus! Har inte gjort ett vettigt handtag sen jag kom från jobbet men jag har inte det minsta dåligt samvete när jag nu kryper upp i soffhörnet med tekopp, filt och strumpstickning. Jag kan ju alltid skylla på att jag känner mig lite klen efter min lunginflammation :)

Ha en varm och skön kväll!
Hälsningar
/Sanne

13 kommentarer:

  1. Vem skulle kunna hålla sig från allt det godiset?

    SvaraRadera
  2. Var köper du ditt Novitagarn?

    SvaraRadera
  3. Du skulle se mig, alldeles grön av avund på det där sockgarnet! :) Har man haft lunginflammation ska man sitta i soffhörnet, dricka varmt och se till att man har varmt att ta på på fötterna i flera månader!

    SvaraRadera
  4. Oj vad mycket fina garner...man blir avis.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. wow,vilka härliga garner.....
    ska bli spännande att se vad du hittar på med dessa gobitar!

    SvaraRadera
  6. ooohhh vilka fina garner :)) och man behöver inte ha planer för garn man köper...det säger till en va det vill bli såsmåningom :D

    SvaraRadera
  7. Härligt! Bra nyårslöfte.
    Själv åker jag på syfestivalen på lördag. Kanske blir det en likadan hög åt mig :D

    SvaraRadera
  8. Å så många läckra garner!!!

    SvaraRadera
  9. Så många härliga garner du köpt! Var har du köpt sockgarnerna med Aloe vera?

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset jag delar gärna med mig av snön och kylan vi hade 29 grv inatt

    SvaraRadera
  11. Jätte fint garn i fina färger!
    Och vilket bra nyårslöfte! Varför hade jag bestämt mig att inte köpa för mycket garn iår... men vad betyder: inte för mycket?

    SvaraRadera
  12. Jag är också nyfiken på vart du får tag på ditt Novita-garn, bara namnen gör ju att man blir sugen!

    SvaraRadera
  13. Garnpaket är det bästa som finns!!!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!