söndag 19 juni 2011

Åtta dagar kvar

till semestern, arbetsdagar alltså. Ska bli skönt att vara ledig i fem veckor och bara gör sånt som jag känner för, har varit lite mycket på sistone.
Men brist på sysselsättning kommer jag nog inte att ha, handarbetskorgen är lika full som vanligt av olika projekt. Jag börjar till och med bli lite sugen på att göra färdigt några UFO:n och det händer inte alltför ofta kan jag erkänna...
För ett tag sedan träffade jag lilla J och då passade jag på att fråga vad hon önskade sig i födelsedagspresent av moster. Dockkläder blev svaret, helst lila eller rosa. Ja, vad gör en moster då? Hon plockar fram stickorna och sätter igång så klart!
Några plagg är klara och det är fler på gång för det var riktigt roligt. En bra mönsterbok hittade jag på biblioteket, såpass bra att jag kanske köper den själv.

Snart firar Sannes småsaker ett år och jag planerar en liten utlottning för att fira det. Återkommer med det när jag bestämt vilka priser det blir. Kan avslöja så mycket att det blir något mjukt och ulligt...

Sommarhälsningar (lite grå och småkyliga men ändå...)
/Sanne

4 kommentarer:

  1. Överlycklig, det kommer hon att bli! :)

    SvaraRadera
  2. Å så fina kläder !! Det är så kul att sticka dockkläder, jag har också nerräkning men bar tre dagar kvar Ha en härlig semester/kram

    SvaraRadera
  3. Så söta dockkläder! Hon måtte vara överlycklig att ha dig som moster! Jag har redan gått å¨semester, tog bara fyra veckor eftersom jag nyss varit ledig en vecka för besök hos dottern. Gillar egentligen att ha den senare perioden, du har ju ditt kvar sen!
    Miastickar

    SvaraRadera
  4. åhh så fina.. den boken har jag oxå..o visst finns det mycket fint i den!!..

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!