söndag 27 maj 2012

Bara en liten en

Som jag tidigare bekänt så är jag väskoman. Vissa perioder så lyckas jag hålla mig borta från träsket men ibland får jag återfall och nu har det hänt igen. Jag skyller helt och hållet på Youtube, det gör jag! För när jag trillade över denna lilla crochet along-film så var jag ju helt enkelt tvungen att försöka mig på den. Det förstår ni väl?
 OBS: Detta är första delen av fem
Väskan heter Mermaid Tears Purse och det var en så rolig maska som jag inte provat på tidigare, The Crocodile Stitch. Jag har använt ett tjockare garn, Drops Nepal, än i originalet eftersom jag hade det hemma (överblivet från en stickning) och en mindre virknål, 4,5 mm, så min väska är mycket tätare. Men det anser jag inte vara en nackdel...

Så här långt har jag kommit, något varv till så är den grå delen klar. Den är inte så väldigt snabbgjord eftersom varje rad med "fiskfjäll" består av två varv, ett med stolpar som är själva stommen och ett varv med fjäll. Och mycket garn går det åt! Men nu ska jag snart börja med överkanten, som blir ljusrosa  på min väska. Sedan blir det handtag och blomman som ska vara cerise, tror det blir fint. 

Men jag har ju blivit utbjuden på Morsdags-lunch idag också, jag fick:
Förrätt
Toast Skagen med handskalade räkor och klassiska tillbehör
Varmrätt
Halstrad enbärsgravad rödingfilé med sauterad grön sparris och rädisor
samt potatis & purjolöksrösti
Dessert
Buffe med  bl a chokladmousse  med jordgubbar (som var det enda jag orkade med efter allt det andra)
 och en massa annat gott som jag inte kommer ihåg.

Så nu MÅR jag väldigt gott!

Morsdagshälsningar till alla mammor och alla andra med förstås!
/Sanne

1 kommentar:

  1. Väldigt trevlig struktur på de där krokodilfjällen! Tror att din variant blir tät och bra. Dessutom snygg, fast jag skulle göra långa handtag så den gick att hänga på axeln.

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!