söndag 23 december 2012

Fjärde advent


och dan före dopparedan. Och det verkar faktiskt som om det blir en jul med snö! Inte för att jag precis älskar snö men det blir liksom lite mer stämningsfullt så.

Bara en bok i kalendern, men vilken bok! När jag började bläddra i den så ville jag genast sätta igång och prova nån modell men jag behärskade mig. Höll som bäst på med Filten och hade gett mig sjutton på att bli klar med den. Tänkte att jag skulle börja på i jul MEN jag har glömt att skaffa garn till den! Kanske kommer jag till affären i mellandagarna...Ja, ja det fattas ju inte att göra precis.
"knit, Swirl! av Sandra McIver
 I vilket fall som helst så stickas alla koftorna efter ungefär samma recept: en cirkel som stickas utifrån och in med ett hål i mitten där ärmarna stickas in. Låter det klurigt? Ja jag fick fundera en stund även med boken framför mig hur det gick till men tror att jag har koll nu. För en sån här vill jag ha!

Adventshälsningar
/Sanne 

1 kommentar:

  1. Har sett liknande där man i princip stickat en spetsduk med hål för ärmarna...Härligt projekt att grunna på!
    Jag önskar dig en riktigt god jul!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!