fredag 7 december 2012

Personlighetsförändring?



Ja det är nästan så att jag började undra ifall det drabbat mig. Jag har nämligen gjort en sak färdigt utan att börja på något nytt! Nästan ska jag tillägga för det återstår att fästa alla trådarna (får vänta till julledigheten)  och de är MÅNGA...Det är filten Old Forge som jag syftar på som ni ser. Och den som orkar jämföra bilden från förra inlägget ser att jag började om från början ännu en gång även om jag påstod att jag inte skulle göra det. För att inte tala om hur många gånger jag repat upp och stickat baklänges...Jag lovar att jag stickat filten minst tre gånger! 

Men till sist så var det dags för den avslutande kanten och då visade det sig att jag inte hade tillräckligt med vitt utan fick skarva med lite överblivet grått. Naturligtvis räknade jag fel så det blev ojämnt, repa upp, repa upp igen. Men då drabbades jag av total stickutmattning, en mycket allvarlig sjukdom, som bara kan botas med djupa andetag, starkt kaffe och mycket choklad. Efter en intensivkur så stickade jag färdigt och så här ser den ut nu:
Men trots allt så skulle jag kunna tänka mig att sticka en till, den här gången i en något lugnare färgkombination. Det finns så många fina att titta på på Ravelry så man blir riktigt sugen. 

Ha en skön kväll
/Sanne


2 kommentarer:

  1. Kaffe, choklad och djupa andetag! Det är vad jag kallar en huskur! :-)
    Fin filt!

    SvaraRadera
  2. Vilken karaktär du har! Blir det för mycke upprivningar så brukar det vilja hamna på sidan till förmån för något annat! Fin blev den!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!