onsdag 2 januari 2013

Första färdiga

för i år blev Winter Forest. Stickade om en bit eftersom jag inte var nöjd med färgerna men det blev inte riktigt som jag tänkt mig i alla fall. Nu ligger den på tork över en tallrik och sen får jag se om någon är intresserad. Så här blev den till slut i alla fall:
Undersidan


Ovansida

Detaljer 
Det svarta blev fööör svart om man kan säga så, i alla fall tillsammans med det röda. Men jag lär väl mig till slut om jag försöker igen :-) Det gick inte åt mycket garn, tycker att jag har det mesta kvar konstigt nog. Men nästa gång ska jag göra själva tuben längre så mössan blir större för jag tycker att den blev i minsta laget. Tyvärr står det inga såna mått i beskrivningen så man har inget att jämföra med, om den blev större eller mindre än den "borde" vara. 

/Sanne






2 kommentarer:

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!