fredag 22 mars 2013

Nämen stopp där, hur gick det här till?

Jag som har sååå många stickningar på gång och två som ska vara färdiga till påsk och så går jag och anmäler mig till en KAL. Varför?? Hur tänkte jag?? Ja, det kan man fundera på. Svaret är nog att jag inte tänkte alls, bara gjorde, som för det mesta när det gäller garnrelaterade saker. Och för att jag inte känner mig så inspirerad av de stickningar som ligger i korgen just nu. Och för att det är så kul med KAL:s. Och för att jag var sugen på att sticka en sjal igen, har ju inte så många förut :-) Och för att tänkte använda mig av garn i min stash för att minska lite på den (vilket inte alls funkade eftersom garnet jag först använde inte alls blev bra, så det slutade med en tur till garnaffären och inköp av nytt garn....)
Första ledtråden klar. KAL: Ides of March. Garn: Geilsk Bomuld og uld. Stickor: nr 4. Idag kom andra ledtråden och jag är ledig. Ska bara sticka några varv innan jag städar och handlar mat, bara några varv, jag lovar.

Snöiga vårhälsningar!
/Sanne

1 kommentar:

  1. Bara några varv, det där känner jag igen PRECIS! :-)
    Nåja, de andra sakerna finns ju kvar att göra lite senare också, det lär inte vara någon som tar det ifrån dig!
    Det ser fint ut såhär långt. Har aldrig deltagit i en KAL men väl följt en del via bloggar, ser att få se hur din sjal växer.

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!